Vistas de página en total

domingo, 20 de noviembre de 2011

materiala (IKT-ko galderak)

4)

Haur Eskola praktikaren azterketa INFORMAZIO ETA   KOMUNIKAZIOZKO arloan.



·        Hainbat galdera:


  1. Nola lantzen dira informazio eta komunikaziozko teknologiak?
Gure gelan, ordenagailu bakarra daukagu haur guztiak bertan jolasean ibiltzeko. Ordenagailua, jolas libreko orduan erabiltzen da, hau da, eguneroko lehenengo orduan. Jolas libreko unea dela kontuan hartuz, ordenagailuan azaltzen diren gaiarekin lotutako jolasetan ere ibiltzen dira.

      Ikastetxean ordenagailuz beteriko gela bat ere badago, eskolako haur guztiek erabiltzen dituztenak. Gela honetara (beti ordu berdinean) lau urteko gelak joaten gara, bertan hiru ordu laurden igarotzeko.

      Ikasleek, klasean azaldutakoaren osagarri modura, landutako guztia ordenagailuaren pantailan ikusi eta entzuten dute. Bertan, marrazkiak, puzzleak, ipuinak,… lantzen dituzte haurrak.



  1. Ze nolako materiala erabiltzen dute?
Materialaren aldetik, Hardware eta Softwarea erabiltzen dutela esan behar dut.

Alde batetik, Hardwarearen barnean, ordenagailua soilik erabiltzen dute, bestelako aparailuak irakasleek bakarrik erabiltzen dituztelako; esate baterako, bideo- kamara, argazki- kamara, arbela digitala, etab.  Gure haurrak lau urte izanik, oso txikiak dira oraindik gauza horiek manipulatzeko, horregatik irakasleek soilik erabiltzen dituzte.

Bestalde, umeek Softwareak manipulatzen dituzte; adibidez, programak, jolasak (beheko aldean ikusten duguna adibidez, laberintoaren jokuari dagokiola), ipuin digitalak (goiko aldean ikusteko aukera daukaguna, adibidez), bideoak… material hauek erabiltzeko gai direla uste baitute irakasleek. Ikusten duzuen bezala, gauza hauek lehenago erabiltzen hasten dira Hardwareak baino, bigarren hauek aurrerago ikasiko dituztelarik.



  1. Interneta erabiltzen da? Zertarako?
Interneta irakasleek bakarrik erabiltzen dute, gaiarekin lotuta dagoen informazioa, baliagarriak izango diren irudiak, etab. aurkitzeko. Beraiek ez dute interneta zuzenean erabiltzen, baina bai zeharka. Irakasleak aurkitu duen informazioa kainoiaren bidez erakutsi dezakete, ordenagailu gelan haur guztiak elkartuz eta gaiarekin loturik dagoen informazio hori ikusiz. Beraz, ikusten duzuen bezala, bai irakasleak eta baita haurrek ere interneta erabiltzen dute modu batera edo bestera.


  1. Parte hartzen dute ikt-eko proiektueren batean? Zein da eta zertan datza?
Irakasleari galdera hau egin nioenean, ez zutela IKT-ko proiektu batean parte hartzen erantzun zidan. Beraz, ezin dut galdera honetan sakondu.


  1. Nola lotzen da metodologia IKT-arekin?
Urtxintxa proiektuak berak eskaintzen ditu gaiarekin lotuta doazen programa ezberdinak, ordenagailuan erabiltzeko pentsatuak daudenak. Honetan esan behar dut, programetan azaltzen diren egitekoak eta azaltzen diren hitz guztiak gelan emandako hiztegian landutakoak direla.

“Argitxok” ere badu bere programa. “Argitxo” euskararen hizkuntza bultzatzen duen sinboloa da, eta beraz euskara bultzatzeko erabiltzen da. Programa hau ere haurrentzako oso aberasgarria izaten delarik.
Aipatu behar dut, haurrak bertan azaltzen diren pertsonaiekin arduratsu aritzen direla jolasean, irudi eta soinu erakargarri asko ditu eta.



  1. Zerbait berezia egiten da sormena lantzeko teknologiarekin? Zer? Nola?
EZ, programetan etortzen diren jolas edo egiteko guztietan ez da sormena bultzatzen, bertan etortzen diren gauza asko gelan aurretik landuta dituztelako; Hau da, bertan etortzen diren gauzak ikasleak ezagutzen dutenari egokituta daude.


  1. Zertarako erabiltzen da bideoa? Eta nola?
Bideoa, ikusi eta ondo pasatzeko asmoz gain, beste hainbat gauzetarako ere erabiltzen da.Irakasleari galdera hau egitean, bere erantzuna hau izan zen, batik bat, hizkuntza indartzeko eta aho hizkuntza lantzeko erabiltzen dituztela.. Olerkiak, esamoldeak, aho- korapiloak, etab. dira, adibidez, aho hizkuntza lantzeko erabilienak.


  1. Proiektu tematiko batean parte hartzen al dute?
Nekaneri galdera hau egindakoan ezetz erantzun zidan, hori dela eta, galdera honetan ezin dut sakondu ezta ere…


  1. Zerbait egiten da kritikotasunaren alderdia teknologiaren aurrean?
Ez, honetan ere ez da ezer egiten.


  1. Zer nolako galderak planteatzen diote gurasoek zure gelako irakasleari IKT-ari buruz?
Gai honi buruz, gurasoek, nire gelako irakasleari,  ez diote inoiz  galderarik egin bere irakasletzako urteetan zehar.Beste gai batzuei buruz bai planteatu dizkietela, baina IKT- ari buruz ez.

  1. Aholkuak eskatzen diote?Zertaz?
Nire irakaslearen esanetan, ez diote inoiz gai honi buruz aholkurik eskatu, Lehen Hezkuntzan aholkuak eskatzea arruntagoa da Haur Hezkuntzan baino.Izan ere, orain ordenagailuekin egiten dituzten gauzak oso sinpleak dira eta (sagua maneiatuz gain, ez dute ezer handirik egiten), aurrerago, sinpletik zailtasun handiagoko gauzetara igarotzean, aholkuak eskatzea nabariagoa izango da.


  1. Nola egin du gelako irakasleak bere prestakuntza IKT.ko arloan? Bere kabuz? Ikastaro batean? Eskolan?
Ikastetxeko hainbat irakasle arlo honetan formatu egin ziren ikastaro batean, eta aurrerago, ikasitako guztia gainontzeko irakasleei erakutsi zieten.Gero, ikastetxeko IKT- ko arduradunak, beste irakasleen laguntzarekin, gaur egungo ordenagailu gela sortu zuten, eta ondoren, ordenagailua erabiltzeko landu behar zuten programetaz hitz egin eta adostu zuten.Nire irakaslea, prozesu honen bukaeran  egon zen, hau da, bere formazioa eskola bertan egin zuelarik.

Adostutako programak hauek izan ziren, hiru urteko haurrak Ttantto- ren programa erabiltzen dute; lau urteko haurrak, Txirritx-en programa eta bost urtekoek, aldiz, Xango- ren programa.Izen hauek fikziozko pertsonaiei dagozkie. Niri lau urteko gelan egotea egokitu zaidanez, Txirritx- en programa erabiltzen dugu, honen barruan hainbat gai jorratzen direlarik; hala nola, matematika, marrazketa, idazketa, ipuinak, memoria jokoak eta puzzleak egin dezakete, modu desberdinetan.


No hay comentarios:

Publicar un comentario