Vistas de página en total

martes, 22 de noviembre de 2011

19. eguna


Gaur emozioz beteriko eguna izan da! niretzako batik –bat, baina zergatia aurrerago esango dizuet, beti bezala goizeko lehen ordutik azaltzen hasiko naizelako.

            Lehen orduan, egunero bezala, haur asko jolas librean aritu dira, beste batzuk, aldiz, aurreko egunetan hasitako marrazkia bukatu dituzte, baita ostiralean marrazki magikoa (argizariekin margotutakoa) bukatu ez zutenak ere. Marrazki magikoa, ez baduzue gogoratzen, paper beltz batean argizariekin margotzea datza. Azkenean marrazki guztiak oso ederrak geratu dira!

            Jolas librearen ordua bukatu denean, Nekanek arduradun berriari bere lanak egiten lagundu dio, eta ondoren, “Otsoa eta 7 antxume”- en ipuina kontatu die. Ezin duzue imajinatu ere egin haurrei zenbat gustatzen zaien ipuin hau! Ikaragarri gustatzen zaie otsoak, antxumeak eta antxumeen amak esaten dutena errepikatzea, baita beraien ahotsak jartzea ere! Irakasleak ipuina kontatzen bukatu duenean, ariketatxo bat egiteko eta abesti bat abesteko ni beraiekin bakarrik geratuko nintzela esan die, eta horrela izan da!izan ere, aurreko astean irakasleak eta nik horrela adostu genuen eta.

            Nekane gelatik irten denean, ipuinarekin lotuta dagoen abestia jarri eta borobil bat sortuz eskutik heldu gara. Abesti hau pila bat gustatzen zaie, eta asko disfrutatu dugu abestuz eta “antzeztuz ”. Momentu horretan oso lasai nengoen eta ni neu izan naiz!
Abestutako kanta hau izan da:

Aa! Aa!
Antxumeak aa!
Mendiko txabolan
zazpi bizi dira. (bis)
Etxetik herrira
ama joan zaigu.
Basoan jolastu
nahi dugu. (bis)
Otsoa dator!
Jesus, adio!
Goserik datorrela
antzematen zaio. (bis)


Abestu eta dantzatu ondoren, haurrei beren lekuan esertzeko eta mahai bakoitzeko arduradunei bere taldeko arkatzak eta lan- koadernoak ateratzeko eskatu diet. Denok eserita eta isilik zeudenean, lan- koadernoko 13.orrialdea irekitzeko esan diet, 13 zenbakia arbelean jarriz (beraientzako zenbakia idatzita ikustea lagungarria dela baitakit). Behin orri hori aurrean izanda, ariketan azaltzen ziren irudiak arbelean kopiatu ditut, bitartean ea zer marrazten ari nintzen haurrei galdetuz; goiko aldean zabor desberdinak zeuden eta beheko aldean, berriz,  zabor- ontzi desberdinak. Beraz,  beraien eginbeharrekoa zabor desberdinak dagokion zabor-ontziarekin gezi baten bidez lotzea zen. Zabor guztien izenak esan ondoren, banaka dagokion zabor- ontziarekin lotzen aritu gara, betiere arrazoitzen. Banaka- banaka mahai guztietatik pasatu naiz ondo egin duten ikusteko, bai ariketa egiten genuen bitartean, baita ariketa bukatu dugunean ere. Emaitzak oso onak izan dira!denek oso ondo egin dute ariketa eta oso ondo ulertu dute zabor- ontzi bakoitzean zer nolako gauzak botatzen ditugun.
Hasieran, urduri nengoen, baina behin ni umeekin bakarrik nengoela pentsatu dudanean, lasaitu eta ariketarekin hasi naiz. Orokorrean, oso ondo sentitu naiz klasea aurrera eramaten, gela horretako irakasle bat izango banintz bezala sentitu naiz!! lehenengo aldia izateko oso ondo ikusi dut nire burua irakasle lanak betetzen hainbeste haurren aurrean!Denbora guztian zehar ni neu izaten saiatu naiz, urduritasuna alde batera utziz eta gogoarekin ariketa eginez.

Egin dugun ariketa ondorengoa da:




Nekane gelara etortzeko garaia zela ikusi dudanean, haurrei komunera ura edatera eta pisa egitera joateko esan diet, segidan ingelerara joan behar zuten eta. Ingelerara joan baino lehen, korridorean geundela, eta oraindik denbora genuela, gailetak atera ditut eta etxetik ekarri zituztenak gelakideei banatu dizkiete. Orduan, Nekane gugana etorri da eta bizipena kontatu diot.

Arratsaldean, pisa egitera eta ura edatera joan eta gero, ume guztiak lurrean eseri dira Nekanek azaldu behar ziguna entzuteko. Nekanek, orain arte egindako ariketa guztiak umeei erakutsi dizkie, eta hurrengo ariketan beraiek beren burua margotu beharko dutela esan die, baina hori biharko utzi dugu. Horrez gain, beste egun baterako familiako argazkia ekarri behar dutela esan die, gero, argazki hori lan- koadernoan itsasteko. Azaldu duen  azkeneko ariketa, familiako kide baten biografia da, hain zuzen ere, baina hori gurasoak idatziko dute, eta beste egun baterako izango da.

Orain arte munduan dauden etxe desberdinak ikusi eta ikasi ditugunez, hemendik aurrera bakoitzaren etxe barnean dauden gauzen inguruan arituko gara lanean, baita etxean beraiekin bizi direnei buruz ere. Hau izan da irakasleak ikasleei azaldu diena eta esan dudan bezala, hemendik aurrera landuko duguna.

Irakaslearen azalpenak entzun ondoren, haurrak ordenagailu gelara etorri dira nirekin, Nekane irakasle gelara haurrentzako diren ohar batzuen bila joan delako. Ordenagailuak piztuta zeudenez (beste gelakoak gu baino lehenago izan direlako bertan) kaskoak jartzen lagundu diet eta teklatua ordenagailuaren memoria gainetik jaitsi diet.

Gaurkoz hau izan da guztia, esan behar dut minutuak ikaragarri aprobetxatzen ari naizela eta geroz eta pena handiago sentitzen dudala nire gorputzaren barnean…praktikak bukatzeko eguna hementxe daukagu eta…

No hay comentarios:

Publicar un comentario