Goiz
guztietan bezala, lehenengo orduan jolas librean aritu dira haurrak, beraz,
nahi izan duten jostailuarekin eta nahi izan dutena egin dute. Horretarako ere,
askoetan egiten dudan bezala, ordenagailua piztu diet betiko programa zabalduz.
Gelako ume batek gelara gabonetako jostailuen aldizkaria ekarri du, eta jolas
librean geundenez, ume batzuk, eta Nekane eta biok ikusten eta komentatzen
aritu gara. Harrituta utzi naute umeak jostailuen izenak esaten aritu direnean,
nahiz eta izen batzuk ingeleraz izan, oso ondo ahozkatu eta esan dituzte! Gainera,
orria pasatzerakoan segituan ikusten zuten jostailu ezagun gehiago eta urduri
jartzen ziren jostailuaren izena esateko orduan, denok batera hitz egiten ari
ziren eta! Esan behar dut oso pozik eta emozioz beteta ikusi dietela haur
guztiei gabonetako jostailuak ikusten, egunero egiten ez dugun gauza bat da eta!!
Jolas
librearen ordua pasatu eta gero, bakoitza bere lekuan eseri da (lurrean) eta
arduradunaz aldatu dugu. Arduradunak bikain egin
ditu bere lanak, izan ere, bere amak (nahiz eta Peru-koa izan eta euskara ez
jakin) asko laguntzen dio etxean arduradunaren eginbeharrekoak behin eta
berriro egiten. Aipatzekoa da, esan dudan ume honi asko nabaritzen zaiola
euskararen hizkuntza asko gustatzen zaiola, hitz egiten asko saiatzen da eta
gainera, oso adi dago beti.
Arduradunak
gaurko data esan eta borobildu ondoren eta gelara denok etorri garela esan
ondoren, aste-bukaeran bakoitzak egin duenaz hitz egin dugu. Orain arte
konturatu naiz asko eta asko aste- bukaeratan txiki parkera joaten direla,
beste batzuk, aldiz, askotan ere Ordiziako plazan lagunekin jolasten egoten
direla. Astelehen guztietan, une hau iristen denean denok hitz egiteko gogoa
dutela ikusten dut, gehiago da, batzuetan txandak ezin dituzte ezta errespetatu
ere!
Ariketa
batekin hasi baino lehen, Nekanek gelako neskatxa bati beregana joateko eskatu
dio, eta bere gainean eseri du. Neska honek ingelerako orduan askoetan egiten
du negar, baita gela horretatik ateratzen denean ere. Gaur, denoi zergatia
azaldu digu, Simon-ek (ingelerako irakaslea)
zerbait galdetzen dioenean zer erantzun jakin gabe oso urduri jartzen
dela esanez.Nekanek esan dio ez dela urduri jarri
behar, eta bere gelakideei, lagunak direlako, kasu horietan lasaitzen
laguntzeko eskatu die. Patioan, ingelerara joan baino lehen nirekin egon da, ez
zuen jolastu nahi…nahiz eta niri gai honi buruz ezer ez esan, uste dut
kezkatuta zegoela eta gelan hitz egin dugunaz pentsatzen ari zela.
Arazo horretaz hitz egin ondoren, ordenagailuan ere
aukeratzeko dagoen ariketa bat egin dugu, hain zuzen ere, bikoteak egiteko
irudien eta hitzen ariketa. Irudietan eta hitzetan azaltzen dena, orain arte
landutako ipuinen izenak eta irudiak dira. Oso ongi egin dute irudiekin
bikoteak egiteko lehenengo ariketa, denok parte- hartzeko hiru aldietan
errepikatu behar izan dugu. Bigarren ariketa, hitzekin bikoteak egitekoa, hiru
alditan egin dugu ere.
Arratsaldean,
etxearen gaia hasi dugunez, Nekanek
haurrei nolako logela duten galdetu die, baita zenbat ohe dituzten, jostailuak
non gordetzen dituzten eta gau guztietan zeinekin egiten duten lo. Haur guztiak
parte- hartzeko gogo handia zuten, denek eskua altxatuta zuten denbora guztian
eta…! Erantzunak, beraz, desberdinak izan dira, baino gehien harritu nauena neskatila
baten erantzuna izan da. Neskatilak gau guztietan gurasoekin lo egiten duela
azaldu digu, zergatia haur askoren erantzun bezalakoa izan da, beldurra ematen
diolako bakarrik egitea. Orduan, haur asko hasi dira hitz egiten, esanez,
beraiek panpinekin egiten dutela lo, eta horrelako kasuetan panpina
indarrarekin eusten dutela, lo geratu arte. Nekanek bere laguntxoek esaten
dutenari kasu egiteko esan dio, baita gaur gauean probatzeko ere, berak
bakarrik lo egiteko handi xamar delako; neskak gaur bertan probatuko duela
erantzun dio.
Horrekin bukatu eta
gero, ariketatxo bat egin dugu, non orri batean gure gelako txakurraren 9 irudi
azaltzen ziren.Txakurraren atzealdeko hanka marra etenekin zegoen margotuta;
beraz, haurren eginbeharrekoa , dudarik gabe, marra etenen gainean marra bat
margotzea zen, horrela 9 aldietan. Ariketa hau egiteko Nekane eta biok erne
egon gara, haurrei aurretik esan bezala, ezkerretik eskuinera margotzen zuten
ikusteko. Batzuk nahi izan duten moduan egin dute, lehenengo goikoa irudia ,
gero beheko irudia…beste batzuk, aldiz, Nekanek esandakoari jaramon egin diote.
Ariketa denek oso ondo egin dute, eta guk ikusi eta izena jarri eta gero
bakoitzak bere apalean gorde du.
Eguna bukatzeko,
beste gelako ume baten urteak ospatu ditugu, beti bezala denok ordenagailu
gelan elkartuz, abestuz eta txokolatezko ogitartekoa janez.
No hay comentarios:
Publicar un comentario