Vistas de página en total

jueves, 27 de octubre de 2011

3. eguna!

Egun hauetan esan bezala, gaur, goizeko lehenengo orduan,  haurrak nirekin bakarrik egon dira, Nekane ezin izan da etorri eta.Ordua oso azkar pasatu zait, izan ere, jolas libreko garaia zen  eta nire eginkizunak behatzea, laguntzea, ordenagailuan erabiltzen ari diren programa jartzea eta giro egoki bat mantentzea baino ez ziren.Hala eta guztiz ere, oso gustura egon naiz beraiekin, eta irakaslearen paperean egotea asko gustatu zait!espero dut urte batzuetan horrela egotea,  ni nire umeekin eta nire gelan!.Nekane pentsatzen zuena baina beranduago etortzen baldin bazen, orduan, jolas librearen ondoren, beste gauza batzuk egitea pentsatu genituen; hala nola, arduradunarekin gaurko eguna egutegian borobildu eta gero arbelean jarri, baita gelara etorri direnak zenbatu eta falta denaren izena etxearen irudian jarri, eta patiora joan baino lehen, ipuin bat kontatzeko asmoa nuen.

Aurretik esan dudan bezala, irakaslea ordubete beranduago etorri da, hau da, hamaiketan iritsi da gure gelara.Gelara sartu denean gela txukundu behar zela esan die, eta haurrak horretan jarri dira.Txukundu ondoren, bakoitza bere lekuan eseri da (lurrean), Nekaneren parean.Orduan andereñoa abesten hasi da eta haurrek lehendik kanta jakinda zeukatenez, berarekin abesten hasi dira.Abestian hilabeteen izenak esaten dira, baina gauza ez da bakarrik hilabeteen izenak kantatzea, gauza da, hilabeteak esateko orduan keinu desberdin bat egiten dela; 3 lehenengo hilabeteak hankei eskuekin emanez abesten da, hurrengo 3 hilabeteak, txalotuz abesten dira, atzetik datozen 3 hilabeteak esku bakoitzeko behatzak mugituz abesten da, eta azkeneko 3 hilabeteak burua mugituz esaten dira.Hobeto ulertzeko, ondoren jarriko dut azalpena:


HILABETEN IZENAK IKASTEN
  • Urtarrila, otsaila, martxoa (hankei eskuekin emanez abestu)
  • Apirila, maiatza, ekaina (txalotuz abestu)
  • Uztaila, abuztua, iraila (bi eskuetako behatzak mugituz abestu)
  • Urria, azaroa, abendua (burua mugituz abestu)
Esan behar dut,  hilabeteen izenak ikasteko modurik errazena eta dibertigarriena dela, modu honetan oso azkar ikasten dute, eta bitartean, ondo pasatzen dute denon artean abesten.
           
Abestiaren ondoren, Nekanek nik irakurtzeko asmoa nuen ipuina kontatu du.Ipuinaren izenburua “Txirrita eta Inurria “ da.Basoek izaten dituzten aldaketei buruzkoa da, hau da, udaberrian, udan, udazkenean eta neguan nola egoten diren ikasteko moduko liburua da. Irakaslea narratzailea izan da, eta bertan azaltzen diren elkarrizketak, berriz, haurrek, denen artean ozenki esan dituzte.Nire ustez, antzezteko modu bat da, eta oso egokia gainera!.

Ipuina bukatu eta berriro abestu dugu! Baina orain musika- aparailuaren laguntzarekin egin dugu.Atzo abestutako eta dantzatutako abestia izan da entzun duguna!”Anttoni eta Antton” izeneko abestia.

Atsedenaldiaren ondoren, bakoitzak bere liburuxka hartu du ariketa bat egiteko.Ariketa bakoitzean zer egin behar den jartzen du, baina umeak oraindik irakurtzen ez dakitenez, Nekanek beraien kabuz ariketan zer egin behar den jakitea uzten die.Taldeetan adosten da ariketa nola egiten den eta azkenean nola egingo den, izan ere, jarduera batzuk egiteko aukera bat baino gehiago egoten da, eta gainera, ariketan nola egin behar den jakiteko, pistak ematen ditu.

Arratsaldean bi ariketa egin ditugu, marrazketa gidatu bat eta beste marrazketa, baina oraingoan, bestean ez bezala,  nahi zutena marraztu zezaketen.
Marrazki gidatua nahiko ondo egin dute eta ondo jarraitu dute irakasleak esaten zuena eta marrazten zuena.Bigarren ariketan, aldiz, arazo gehiago egon dira, batez ere ume batekin.Esan dudan umea oso urduri jartzen da jarduera indibidualak egin behar dituztenean, hasi aurretik negarrez hasten da; bere arazoa, nire ustez, bere ondoan heldu bat behar duela da, ni nagoenean, adibidez, lasaitzen da, baina hala eta guztiz ere, ondo egin  duen edo ez maiz galdetzen dit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario